Sunčev vjetar

by Aramis Zidić



Na dan mojeg rođenja, Lou Reed je ulovio esenciju savršenog ljetnog dana u kojem me mama, uz urlike, donijela na svijet. Kažu, da se po jutru dan poznaje, a po danu rođenja cijeli život. kažu, da kako posiješ tako požanješ. Svi imaju nešto za reći na temu te uzročno-posljedičnosti, pa se baš tog dana i Lou razotkrio pjesmom Perfect Day, a par mjeseci kasnije u studiju Trident snimio album Transformer.

1972.godina

Mariner9 mapira Mars. Pioneer10 lansiran prema Jupiteru. Venera8 leti prema Veneri. NASA najavila program Space Shuttle. Young i Duke Apollom16 sletjeli na Mjesec; lunarnim vozilom ruju po mjesečevoj površini, a onda susreću NLO. Lansiran satelit LANDSAT1. Polijeće testni F-15 Eagle. Sonda Venera8 meko se spušta na površinu planeta. Zadnji, Apollo17 slijeće na Mjesec.

Rođen sam ja.

1972.godina

Na dan kada sam rođen, koronograf OSO-7 Naval Research Laboratoryja zabilježio gigantski koronarni oblak koji se širio od sunca intenzitetom od najmanje 8 radijusa od njegova središta.

1972.godina

Dok spava u kontejneru pokraj naftne bušotine, otac čuje zavijanje demona iz utrobe zemlje i sanja erupciju. Oko njega škripi metal, šišti plin, a zemljina utroba pljuje natrag zabodene metalne strojeve i alatke kao slamčice. On pokušava zatvoriti sigurnosne ventile, koji su užareni poput Sunca i tope mu se u rukama. Budi ga poziv preko radiostanice, razabire tek par riječi, a zatim tajac. U slavlju zbog sinovog rođenja i uz gromku pjesmu hrvatskih budnica, otac vozi pijan šumskim stazama, da izbjegne policijsku blokadu.

1972.godina

David Bowie najavljuje uspon i pad Ziggyja Stardusta. Tarkovsky snima Solaris, a Coppola Kuma. Na Broadwayu su Cabaret i Briljantin, a u kazalištu Biltmore u Velikoj Jabuci zadnja predstava Kose. Moody Blues pjevaju o noćima u bijelom satenu, a Pink Floydi o tamnoj strani Mjeseca.

Mali sam. Još ništa ne znam.

1972.godina

Tu večer, mene, nedonošče, ponovno stavljaju uz majku. Ona me nosi do prozora i pokazuje rumenilo na sjevernom horizontu, gdje u visinama atmosfere bjesne magnetske oluje. Molekularni kisik emitira nijanse crvene boje, dok dušik preferira plavu i ljubičastu. Svjetlost mijenja oblike u igri pruge i kaleidoskopskih lukova. Majka nestrpljivo očekuje očev poziv, no električne smetnje i pražnjenja dovode do prekida svih telefonskih veza. Majka je tužna.

Primalja me odnosi od majke ostalim bebama. Mali moj, tvoj će život obilježiti samoća. Sam si došao sa sunčevim vjetrom, sam ćeš i otići.

1972.godina

Nixon nenajavljeno putuje u Kinu i susreće se s Mao Cetungom. U međuvremenu, njegovi špijuni provaljuju u sjedište Demokratske stranke, rađajući početak Watergatea. Masakri kreću s Olimpijadom u Munchenu, pa se nastavljaju na krvavi petak s 22 bombe u Belfastu, a Britanci za odmazdu čine krvavu nedjelju, pucajući u masu. Amerika kreće s masovnim bombardiranjem Vijetnama. Konačno, Nixon zaustavlja bombe i najavljuje mirovne pregovore. Tito posjećuje SSSR. Zapadna Njemačka pobjeđuje na svjetskom nogometnom prvenstvu. Fischer pobjeđuje Spaskog i odnosi svjetsku šahovsku titulu.

2791.godina

U godini kad sam ponovno rođen, na nebu Aldebarana sjaje dvije patuljaste žute zvijezde.
Znam sve.





Aramis Zidić je kolega iz firme. Jedina mana mu je što se zanese i ne pazi što priča kraj otvorenih vrata ureda. Tako je primijećen i po kratkom postupku sproveden na Sfermenatciju.


utorak , 16.09.2008. u 00:55






<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Travanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (2)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (6)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (10)
Rujan 2008 (11)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

hermetičari... ne, sfermentičari trebalo bi nas se zvati.

(s)fermentacija (vrenje) je skup biokemijskih reakcija koje dovode do pucanja složenih organskih molekula (žanra) u jednostavnije (s)tvari. sfermentaciju kataliziraju (f)enzimi, a to smo mi: katalizatori procesa.

O autoru



Sfermentiraj uredniku

sfermentacija@gmail.com

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Free counter and web stats

Autori

Bookmarkerica
*Apokalipsa jučer

Tatjana Jambrišak
*Dvadeset i osam milijuna sunaca

Aramis Zidić
*Sunčev vjetar

Gabrijel Barišić
*log in - far out

Dario Rukavina
*Žena koja je šaputala s gušterima
*Moj prijatelj pas
*Djevojka drevne tmine

Vlatka Jurić
*Priča o punom i praznom

Rudolf Lokas
*Sjemenke drugih dana
*Zmaj

Nataša Skazlić
*Silent Spark

Dorta Jagić
*Pakao

Damir Janković
*Ptica Zhi You Sheng

Deniver Vukelić Korvin
*Magla

Wall
*Pred vratima vodenice
*Čopor

Niccolo Ammaniti
*Željezo

Mihaela Gašpar
*Miris smrti

Pametni Zub
*Najljepše priče klasične sparine
*Pas i ja

Sandra Obradović
*Juha od sunca

Julijana Adamović
*Buksa

Ivana Kranželić
*Pismo s otoka

Jorge Luis Borges
*Aleph

Aleksandar Žiljak
*Sex i dubokomorske grdobine

Veronika Santo
*Mjera čovjeka



Uvodnik
*Tri priče o suncu